Kdo si myslí, že v létě je v lyžařských střediscích klid, je na omylu. Jakmile roztaje sníh, pokračuje úprava a údržba sjezdovek a následně i renovační projekty. Každý rok jsou lanovky modernější, efektivnější a velkolepější. SnowTrex shrnuje v novinkách z lyžařských středisek pro začátek sezony 2024/25, co se v okolí vrcholků Alp událo v loňském létě.
Novinky k sezóně 2024/2025
I pro tuto sezónu je plánována řada projektů lanovek a novostaveb. Lyžaři a snowboardisté se tak mohou těšit na několik nových a supermoderních lanovek, které milovníky zimních sportů dopraví na jejich oblíbené sjezdovky.
Rakousko
Lyžařská oblast Zillertal Arena
V zimě 2024/25 čeká na milovníky zimních sportů v Zillertal Areně větší komfort a vyšší kapacita vleků. V létě proběhly v lyžařském areálu závěrečné stavební práce na dvou zcela nových vlecích. V Gerlosu bude pro novou sezónu spuštěna nová osmimístná sedačková lanovka „Teufeltal“, která překoná 238 výškových metrů 1 043 metrů dlouhého vleku za méně než čtyři minuty a přepraví 2 800 osob za hodinu. Podobnou kapacitu (2 600 osob za hodinu) nabízí i lanovka „Duxer-X-Press“ v Hochkrimmlu. Každá z gondol šestimístné lanovky je vybavena vyhřívanými sedačkami a kapotami chránícími před povětrnostními vlivy, takže cestující mohou 1 133 m dlouhou trasu z údolní stanice (1 692 m n. m.) do horní stanice (2 002 m n. m.) absolvovat pohodlně i za nepříznivého počasí.
Lyžařská oblast SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental
V lyžařské oblasti SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental se lyžaři mohou v nové sezóně těšit na supermoderní osmimístnou sedačkovou lanovku „Eibergbahn“ v Scheffau. Nahrazuje dvě staré lanovky s tyčí T z roku 1992 Eiberg I a II a na délce 1 133 metrů zkracuje dobu jízdy na polovinu. Vyhřívání sedaček zajišťuje větší pohodlí pro hosty, přepravní kapacitu lze regulovat od 1 700 do 4 570 cestujících za hodinu pomocí individuálně řízeného provozního systému a pozornost byla věnována také tomu, aby provoz lanovky Eibergbahn šetřil zdroje z hlediska udržitelnosti. Výrobce Doppelmayr například vybavil střechu údolní stanice fotovoltaickým systémem, který pokrývá 50 % roční energetické potřeby lanovky.
Lyžařské středisko Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn
V létě 2024 byl ve středisku Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn dokončen rozsáhlý projekt infrastruktury lanovek, při kterém musela lanovka s kabinkami pro dvanáct osob uvolnit místo desetimístné gondole „12er NORD“. Díky moderní technologii od společnosti Doppelmayer může nové zařízení i nadále přepravit 2 600 milovníků zimních sportů za hodinu na délce 1 936 metrů do horní stanice v nadmořské výšce 1 985 metrů. Také lanovka „Streuböden“ musela uvolnit místo nové lanovce:
Nová lanovka Streuböden se skládá ze dvou úseků, které spojuje prostřední stanice v nadmořské výšce 1 214 metrů, kde je možný nástup i výstup. Gondoly, v nichž se můžete kochat výhledem na sjezdovky z panoramatických oken, ujedou po startu u stanice Tatstation ve Fieberbrunnu vzdálenost 2 884 metrů za pouhých 8,5 minuty a překonají celkem 803 výškových metrů. To znamená, že novou lanovkou v lyžařském areálu, který bude v roce 2025 hostit také mistrovství světa v alpském lyžování, může nahoru za hodinu vyjet 2 500 lidí.
Francie
Lyžařské středisko Les 2 Alpes
Lyžaři, kteří chtěli z Les 2 Alpes vyjet přímo na ledovec, museli od roku 1985 používat Jandri Express. Cesta do výšky 3 200 metrů trvala 40 minut lanovkou přes prostřední stanici. To se od prosince 2024 změní. Díky nové supermoderní lanovce 3S pak bude cesta z obce přímo do lyžařského areálu trvat 17 minut, což je o více než polovinu kratší doba. „Jandri Express I II“ dlouhý 6 419 metrů s prostornými kabinami až pro 32 milovníků zimních sportů a kratší čekací dobou navíc zvýší kapacitu za hodinu z 1 800 na 3 000 osob. Lanovka je také celoročně v provozu pro lyžaře, pěší a cyklisty na horských kolech.
Tignes – lyžařské středisko Val d’Isère
Nová desetimístná kabinová lanovka „Vallon de l’Iseran“ nahradí od roku 2024 v Tignes – Val d’Isère tři vleky, jednu sedačku a dva talíře. Kapacita nové lanovky je 3 000 cestujících za hodinu, kteří budou přepraveni z Val d’Isère do horské stanice ve výšce 2 792 metrů za šest a půl minuty. Při stavbě nové lanovky se myslelo také na udržitelnost. Dvě staré talířové lanovky z let 1972/73 s 32 ocelovými podpěrami byly kompletně demontovány a opuštěné trasy lanovek byly renaturalizovány novými stromy a rostlinami:
Upozorňujeme také, že používáním našich služeb a integrací služeb YouTube API platí Smluvní podmínky YouTube a Smluvní podmínky YouTube API a vaše používání našich webových stránek se považuje za souhlas s těmito podmínkami.
Lyžařský areál Galibier Thabor
Na začátku sezóny 2024/25 se infrastruktura vleků ve Valloire pochlubí novým přírůstkem. V lyžařském středisku Galibier Thabor zde bude spuštěna nová 10místná gondola „Sétaz“. Zařízení nahradí starou lanovku z roku 1985 a výrazně zkrátí dobu jízdy na 1 447 m dlouhé trase k horní stanici (1 932 m n. m.) na méně než čtyři minuty.
Itálie
Lyžařský areál Kronplatz
Od roku 2024 se budou moci milovníci zimních sportů dostat na Kronplatz (2 257 m) rychleji a pohodlněji díky osmimístné sedačkové lanovce. Nová lanovka nahradí starou šestisedačkovou lanovku, která na náhorní plošinu jezdí od roku 1996. Tím se masivně zvýší kapacita na 3 600 osob za hodinu, které se navíc budou na lanovce cítit pohodlně bez ohledu na počasí, protože jsou vybaveny nejen potahy, ale také vyhřívanými sedačkami a opěradly.
Lyžařská oblast Gitschberg Jochtal-Brixen
Od zimní sezóny 2024/25 nahradí nová šestisedačková lanovka „Steinermandl“ starou čtyřsedačku z roku 2004 a bude jezdit po stejné trase do výšky 2 116 metrů, což je nejvyšší bod v Gitschberg Jochtal. To znamená, že lyžaři všech věkových kategorií mohou nyní cestovat přímo do nového Funparku Jochtal, aniž by museli používat jiné vleky a lyžařské přívodní sjezdovky.
Lyžařské středisko Livigno
V Livignu budou v roce 2024 k dispozici dvě nové lanovky, sedačková a desetimístná gondola. Nejprve zde byla dokončena gondolová lanovka „Mottolino“, která nahradí stejnojmennou 12místnou sedačkovou lanovku a díky vyšší rychlosti zvýší kapacitu na 1 894 metrů dlouhé trase na 3 200 osob za hodinu, a to i přes menší počet sedaček na kabinu. Mnohem rychleji se jezdí také na Monte Sponda (2 569 m), kde nová osmimístná lanovka s ochrannými kapotami proti povětrnostním vlivům a vyhřívanými sedačkami nahradila 30 let starou čtyřsedačku.
Švýcarsko
Lyžařské středisko Saas-Fee
Lanovka „Garaventa“ v Saas-Fee prošla v posledních letech kompletní rekonstrukcí a je nyní nová. Na stejném místě nahradila lanovku „Metro Alpin“, která byla při svém otevření v roce 1984 se svou horskou stanicí v nadmořské výšce 3 445 metrů nejvyšší lanovkou na světě. V budoucnu se do nových vlaků vejde 95 milovníků zimních sportů, kteří se budou moci z údolní stanice (2 980 m n. m.) vydat po 1 447 metrů dlouhé trase přes hory na některé z nejznámějších švýcarských ledovcových sjezdovek za méně než tři minuty.
Upozorňujeme také, že používáním našich služeb a integrací služeb YouTube API platí Smluvní podmínky YouTube a Smluvní podmínky YouTube API a vaše používání našich webových stránek se považuje za souhlas s těmito podmínkami.
Lyžařská oblast Flims-Laax-Falera
Projekt „FlemXpress“ je ve světě lanovek pravděpodobně unikátní. Díky tomuto systému, který se v zásadě opírá o gondoly „na vyžádání“, Flims-Laax-Falera opět dokazuje význam inovací v oblasti zdejší lyžařské infrastruktury. Poté, co byly v zimní sezóně 2023/24 spuštěny první dva spoje ze základní stanice ve Flimsu (1 100 m n. m.), budou nyní v roce 2024 následovat další tři. Zaprvé nová 600 metrů dlouhá trasa ze Segnes do Nagens Sura a zadruhé dvě spojení, která nahradí staré lanovky.
Na 2 300 metrů dlouhém úseku mezi Segnesem a Cassonsem jsou gondoly FlemXpress pro 10 cestujících nástupci lanovky Alp Naraus-Cassonsgrat. Zařízení s kabinami pro 26 cestujících bylo uvedeno do provozu již v roce 1956 a naposledy vyjelo do horské stanice ve výšce 2 644 m v roce 2015. Další lanovkovou památkou, v tomto případě z roku 1972, byla obrovská gondolová lanovka „Grauberg“ pro 80 cestujících. I ta musela ustoupit mnohem úspornější lanovce FlemXpress, která nyní jezdí také na trase Startgels-Segnes.
Novinky pro sezónu 2023/2024
Rakousko
Lyžařské středisko Zillertal Arena
V Zillertal Areně se právě staví nová desetimístná kabinová lanovka „Wilde Krimml“. Lanovka bude mít kapacitu 2 400 osob za hodinu. Lanovka zmodernizuje stávající spojení mezi městy Zell am Ziller a Gerlos a k radosti lyžařů a snowboardistů nabídne další komfort, jako jsou vyhřívané sedačky v gondolách, a také vyšší efektivitu a atraktivitu:
Další novinkou v lyžařském areálu je šestisedačková lanovka „Mitterleger“ v oblasti Königsleiten, která nahradila dosavadní dvousedačkovou lanovku a lyžaře přepraví z výšky 1 772 metrů do výšky 2 151 metrů za něco málo přes čtyři a půl minuty.
Lyžařský areál Skicircus Saalbach-Hinterglemm Leogang Fieberbrunn
Nastal čas nové lyžařské sezóny! Stará čtyřsedačková lanovka Limberg v areálu Skicircus Saalbach-Hinterglemm Leogang Fieberbrunn odchází po 29 letech provozu, během nichž přepravila více než 15 milionů lyžařů, do zaslouženého „důchodu“. Vlek bude nahrazen moderní osmimístnou sedačkovou lanovkou, jejíž výstavba byla zahájena teprve na jaře 2023 a nyní má být dokončena v listopadu po pouhých sedmi měsících. Úctyhodný úspěch, protože technologie nové lanovky není bez problémů: kapacita je 3 600 cestujících za hodinu, kteří mohou překonat vzdálenost 1 370 m a výškový rozdíl 450 m za pouhých několik minut.
Lyžařský areál Schmittenhöhe
Ultramoderní kombinovaná lanovka – se šestimístnými sedačkami a osmimístnou gondolou – nahradí třísedačkovou lanovku „Sonnkogelbahn“, která je v provozu na Schmittenhöhe, místním lyžařském areálu Zell am See, od roku 1984. Vrcholem celého projektu je, že provoz kombinované lanovky lze přizpůsobit příslušnému ročnímu období! V létě se používají osmimístné gondoly, zatímco v zimě lze využít šestimístné sedačky s vyhřívanými sedačkami, kapotami chránícími před povětrnostními vlivy a automatickými zavíracími tyčemi. Stará dolní stanice bude rovněž nahrazena novou budovou, zatímco horní stanice bude přemístěna a stávající stravovací zařízení ve stávající staniční budově bude rozšířeno.
Lyžařská oblast Arlberg
Nová lanovka Albonabahn v centru lyžařského areálu Arlberg ve Stubenu bude otevřena v zimě 2023/24. Vlek nahradí „Albonabahn I“, což je dvousedačková lanovka z roku 1983. Moderní jednosedačková lanovka je vybavena 30 osmimístnými gondolami a je dimenzována na kapacitu 1 600 osob za hodinu. Za pět minut jízdy překonají gondoly na trase s devíti věžemi výškový rozdíl 440 metrů, což zvyšuje komfort, a tím i požitek lyžařů z cesty nahoru.
Lyžařské středisko Kitzbühel
Také lyžařský areál Kitzbühel se může pro novou sezónu pochlubit dvojnásobnou novostavbou. Dvě zbrusu nové šestisedačkové lanovky nahrazují povrchové vleky „Gauxjoch“ a „Trattenbach“. Místní horská železniční společnost do projektu investovala celkem 23 milionů eur. Obě lanovky by měly být uvedeny do provozu v prosinci 2023. Lyžařští hosté se pak budou moci usadit na „prémiových jednosedačkách“ s inteligentním vyhříváním sedadel. Kapacita je až 2 400 osob za hodinu. Kromě nového komfortu jsou oba vleky navrženy také s ohledem na udržitelnost. Při provozu se ušetří až 12 % energie a maziva, jako je olej, se vůbec nepoužívají.
Lyžařské středisko Serfaus-Fiss-Ladis
Od zimní sezóny 2023/24 bude v lyžařském středisku Serfaus-Fiss-Ladis v provozu nová lanovka Komperdellbahn, do jejíž výstavby bylo investováno přibližně 60 milionů eur. Jedná se o 10místnou monoklimatickou lanovku z Doppelmayru, která vede ze Serfausu na Komperdell (2 000 m):
Tam se také rozšiřuje horní stanice, aby se poskytlo více prostoru pro místní lyžařskou školu a usnadnil se přístup do Kinderlandu. V údolní stanici vznikne také půjčovna lyží o rozloze 3 000 m2 s hlídanou úschovnou lyží a dalšími skladovacími prostory.
Lyžařský areál Schlick 2000
V lyžařském areálu Schlick 2000, který je v provozu od roku 1961, nahradí v nové lyžařské sezóně moderní desetimístná kabinová lanovka z Leitneru tyčový vlek „Galtalm“, která prodlouží stávající trasu z místa těsně pod Fronebenalmem až do výšky 1 760 m n. m. na Galtalm. Lyžaři a snowboardisté se pak mohou posadit do jedné z celkem 23 takzvaných hlubokých kabin „XLine“, které se k horské stanici dostanou pouhé čtyři minuty po sjezdu do údolí. Lanovka dokáže přepravit 1 400 osob za hodinu, ve špičce může být kapacita zvýšena až na 2 000 osob za hodinu.
Švýcarsko
Lyžařská oblast Flims-Laax-Falera
Málokterý projekt lanovky, který bude částečně spuštěn v zimní sezóně 2023/24, bude pravděpodobně tak inovativní jako „FlemXpress“ v lyžařské oblasti Flims-Laax-Falera. Tam nová lanovka nejenže nahradí dvě starší sedačkové lanovky, ale také pokračuje ve spojení obou horských stanic z údolí! Umožňuje to nová technologie zvaná „Ropetaxi“. Gondoly se aktivují pouze za přítomnosti cestujících. Po stisknutí tlačítka se pak kabina přesune na tažné lano a cestující se mohou sami rozhodnout, kam je cesta zavede.
A to zatím není všechno, protože Roland Bartholet, generální ředitel stavební společnosti, zdůrazňuje také aspekt udržitelnosti projektu: „V běžném výtahu je přibližně 90 procent gondol neobsazených. Naproti tomu u „FlemXpressu“ je každá kabina obsazena alespoň jednou osobou a železnice jezdí přesně tam, kam cestující chtějí. Díky tomu jsme mnohem udržitelnější.“
Itálie
Lyžařský areál SkiWorld Ahrntal
Od prosince se lyžařští hosté ve SkiWorld Ahrntal s lyžařskými areály Klausberg a Speikboden mohou těšit na vzrušující novinky. Moderní 10sedačková lanovka „Sonnen“ nahradí dosavadní 3sedačkovou lanovku na Klausbergu a nabídne lyžařům a snowboardistům větší komfort. Dolní stanice nové lanovky se nachází v nadmořské výšce 1 436 metrů a horní stanice ve výšce 2 014 metrů, což odpovídá výškovému rozdílu 578 metrů. Nové gondoly překonají celkovou délku trasy lanovky 1 458 metrů za pohodlných 6 minut.
Lyžařské středisko Cortina d’Ampezzo
V nové zimní sezóně spojí působivý projekt lanovky z lyžařského střediska Cortina d’Ampezzo střediska Tofane a Cinque Torri. Na této trase vytvoří spojení uprostřed působivých Dolomit zcela nová 10místná kabinová lanovka s délkou 4,5 kilometru a 52 kabinami. Lanovka bude rozdělena na dva úseky, přičemž část trasy povede z Cortiny Skyline do prostřední stanice v Cianzopè. Nová stavba pomůže snížit provoz na frekventované silnici mezi Cortinou a průsmykem Falzarego a bude také důležitou součástí infrastruktury pro zimní olympijské hry v roce 2026.
Dalším projektem, který specialisté na lanovky ze společnosti „Leitner“ letos dokončili, je přemístěná čtyřsedačková lanovka v oblasti Ra Valles na úpatí Tofane, která zde nahradí dvě starší lanovky.
Ohlédnutí zpět: Novinky k sezóně 2022/2023
Rakousko
Lyžařské středisko Hochzillertal-Hochfügen-Spieljoch
Milovníci zimních sportů se mohou těšit na výstavbu lanovky z vrcholu na vrchol v lyžařské oblasti Hochzillertal-Hochfügen-Spieljoch v Zillertalu. Na trase dlouhé 5 500 metrů se může přepravit až 1 800 osob za hodinu. Tříkabelová lanovka bude jezdit z Onkeljochu na Wetterkreuzspitze s největším převýšením na světě přes 1 000 metrů a je skutečným vrcholem stavebních projektů.
Skicircus Saalbach-Hinterglemm Leogang Fieberbrunn
Skicircus, který se nachází v Tyrolsku a Salcbursku, má pro sezónu 22/23 v přípravě několik vleků. Lanovka Zwölfer-Nordbahn bude modernizována a přestavěna na gondolovou lanovku pro 10 osob. Jednokabelová gondolová lanovka pak překoná 1 914 metrů dlouhou trasu s kapacitou 3 000 cestujících za hodinu. Saalbach X-Press zajistí spojení mezi Viehhofenem a Skicircusem Saalbach-Hinterglemm Leogang Fieberbrunn. Moderní gondolová lanovka s kapacitou 10 osob přepraví až 2 800 osob za hodinu a v budoucnu poskytne lyžařským rekreantům další možnost přístupu do Skicircusu.
Milovníci lyžování se v budoucnu dočkají také většího komfortu na Schattbergu. Čtyřsedačkovou lanovku Limberg nahradí nová osmimístná lanovka. Vysokorychlostní lanovka má kryty, které ji chrání před ledovým větrem ve zvláště chladných dnech. Přepravní kapacita činí 3 600 osob za hodinu. S výrazným prodloužením délky vzniká také nová sjezdovka. V areálu „Asitzmulde“ se rovněž renovuje šestisedačková lanovka Asitzkogel 2000. Nová osmimístná lanovka s kryty bude v budoucnu přepravovat až 3 700 osob za hodinu a zlepší komfort hostů pro nadcházející zimu.
Lyžařský areál Silvretta Arena
Také v Samnaunu a Ischglu se pro nadcházející sezónu plánuje modernizace lanovek. Například zcela nová lanovka Saumnaun Dorf-Salaaser Kopf bude mít kapacitu 1 800 osob za hodinu a je standardizována jako tříkabelová gondola pro 28 osob. Kromě toho bude postavena nová šestimístná vysokorychlostní sedačková lanovka s potahy a integrovaným vyhříváním sedaček. Lanovka Ravaischer Salaas (Morell)-Greitspitz přepraví 3 000 osob za hodinu a je komfortním doplňkem lyžařského areálu Silvretta Arena.
Lyžařské středisko Sölden
V jednom z nejznámějších lyžařských středisek má být modernizována sedačková lanovka Gratlbahn. Dvousedačková lanovka postavená v roce 1985 bude nahrazena šestisedačkovou vysokorychlostní lanovkou. Integrovaný kryt nabídne hostům také větší pohodlí.
Lyžařská oblast Bad Gastein/ Bad Hofgastein
Areál Schlossalm se chystá na investiční ofenzívu. Čtyřsedačkovou lanovku Sendleiten nahradí moderní osmimístná vysokorychlostní lanovka vybavená krytem. Dodatečný komfort a zvýšená přepravní kapacita až 4 000 osob za hodinu výrazně zvýší atraktivitu lyžařského střediska Schlossalm.
Německo
Lyžařská oblast Garmisch Classic
Ski Express Kreuzwankl v Garmisch-Partenkirchenu prochází modernizací. Modernizovaná šestisedačková vysokorychlostní lanovka s baldachýnem přepraví na horní stanici přibližně 3 000 osob za hodinu ve větším pohodlí.
Lyžařská oblast InterSkiregion Fichtelberg/Klínovec
Rozsáhlou rekonstrukcí prochází také lyžařský areál InterSkiregion Fichtelberg/Klínovec v Oberwiesenthalu. Dva z T-bar vleků ve Fichtelbergu budou nahrazeny osmimístnou vysokorychlostní sedačkovou lanovkou. Na trase dlouhé 950 metrů se má v budoucnu přepravit přibližně 2 800 osob za hodinu. Další tyčový výtah bude rovněž přestavěn na výtah s nebeským žebříkem. S přepravní kapacitou přibližně 2 400 osob za hodinu se tak do lyžařského areálu pohodlně dopraví ještě více hostů.
Francie
Lyžařské středisko Tiges/Val d’Isère
Francouzská lyžařská střediska budou v sezóně 22/23 rovněž procházet rekonstrukcí. V lyžařské oblasti Tignes/Val d’Isère nahradí šestisedačková lanovka Marais dosavadní třísedačkovou lanovku a poskytne nový komfort. Trasu dlouhou 2 292 metrů ujede za necelých 8 minut.
Lyžařské středisko Les 3 Vallées
v roce 2022 má být v Les 3 Vallées postavena nová gondolová lanovka pro 10 osob. Lanovka 2 Lacs přepraví až 3 000 osob za hodinu do horské stanice v nadmořské výšce 2 511 metrů.
Švýcarsko
Lyžařská oblast – Corviglia
Svatý Mořic v Engadinu prochází rozsáhlou rekonstrukcí. V lyžařském areálu Corviglia bude 100místná lanovka nahrazena 10místnou kabinkovou lanovkou. Lanovka St. Moritz Bad-Signal může přepravit 2 400 osob za hodinu. Ze St. Moritz Bad do Corvatsch má být postavena zcela nová gondolová lanovka. Lanovka Hahnensee má délku 5 500 metrů a bude schopna přepravit 8 osob na jednu gondolu.
Lyžařské středisko Zermatt
V bezprostřední blízkosti jedné z nejznámějších hor světa, Matterhornu, se v lyžařském areálu Zermatt rekonstruuje lanová dráha pro 85 osob na Furi, která je v provozu od roku 1964. Nová moderní gondolová lanovka pro 100 cestujících přepraví na horskou stanici v nadmořské výšce 1 871 metrů přibližně 1 000 osob za hodinu.
Itálie
Lyžařská oblast Val Gardena/Alpe di Siusi (Val Gardena)
Také v Itálii se v zimní sezóně 22/23 hodně modernizuje. V lyžařské oblasti Val Gardena/Alpe di Siusi bude dvousedačková lanovka S. Cristina-Monte Pana nahrazena desetimístnou kabinkovou lanovkou. Zvýšená kapacita přepraví přibližně 2 400 osob za hodinu.
Lyžařský areál Via Lattea
Lyžařská oblast sousedící se středisky Sestriere, Sauze d’Oulx, San Sicario, Claviere a Montgenèvre plánuje v roce 2022 výstavbu nové čtyřsedačkové vysokorychlostní lanovky. Gimont-Colletto Verde vyveze přibližně 2 400 osob za hodinu do výšky 2 560 metrů, čímž mnohonásobně zvýší atraktivitu lyžařské oblasti Via Lattea.
Nejčastější dotazy k novinkám v lyžařských střediscích
Jaké novinky mohou příznivci zimních sportů očekávat v Zillertal Areně v zimě 2024/25?
Milovníci zimních sportů se v Zillertal Areně mohou těšit na dvě nové lanovky: osmimístnou lanovku „Teufeltal“ v Gerlosu a „Duxer-X-Press“ v Hochkrimmlu. Obě lanovky zvyšují kapacitu až na 2 800 osob za hodinu a nabízejí moderní komfort, jako jsou vyhřívané sedačky a kapoty chránící před povětrnostními vlivy. Díky tomu je jízda příjemná i za nepříznivého počasí.
Jaké jsou hlavní výhody nových lanovek ve SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental?
SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental představuje novou osmimístnou sedačkovou lanovku „Eibergbahn“, která nahrazuje staré vleky s tyčí T a zkracuje dobu jízdy na polovinu. Kromě vyhřívání sedaček a provozu šetřícího zdroje zaujme lanovka výrazně zvýšenou přepravní kapacitou až 4 570 osob za hodinu, kterou podporuje fotovoltaický systém pro výrobu energie.
Jaké změny čekají lyžařskou infrastrukturu v Saas-Fee v zimní sezóně 2024/25?
V Saas-Fee bylo staré „Metro Alpin“ nahrazeno moderní lanovkou „Garaventa“, která umožňuje 95 milovníkům zimních sportů vyvézt se do výšky 3 445 metrů za méně než tři minuty. Nová lanovka nabízí rychlejší a pohodlnější přístup k proslulým ledovcovým sjezdovkám v regionu.
Jak nová lanovka „Jandri Express“ zlepšuje lyžování v Les 2 Alpes?
Nová lanovka „Jandri Express“ 3S v Les 2 Alpes zkracuje dobu jízdy na ledovec ze 40 minut na 17 minut. Moderní lanovka může přepravit až 3 000 osob za hodinu, což výrazně zkracuje čekací doby a výrazně zlepšuje zážitek z lyžování.
Jaká nová lanovková zařízení mohou lyžaři v Itálii očekávat od roku 2024?
V lyžařském areálu Kronplatz byla instalována nová osmimístná sedačková lanovka, která od roku 2024 zvýší kapacitu na 3 600 osob za hodinu. Moderní lanovka je vybavena vyhřívanými sedačkami a opěradly a také kapotami chránícími před povětrnostními vlivy, aby se milovníci zimních sportů mohli pohodlně dostat na vrchol i za nepříznivého počasí.